Kaksi sosiaaliseen mediaan liittyvää valmennusta

Lisätty: 27.09.2017

Kaksi sosiaaliseen mediaan liittyvää valmennusta

Oulunkaaren Kantama-hankkeen järjestämät valmennukset ovat avoimia kaikille pohjoispohjanmaalaisille ja lappilaisille. Erityisen hyvin ne soveltuvat yrittäjille, yrittäjiksi aikoville, järjestötoimijoille, tapahtumajärjestäjille, kuntatoimijoille sekä muille sähköisestä viestinnästä kiinnostuneille. Valmennusten sisällöt räätälöidään osittain osallistujien toimialojen mukaan.

Osallistua voi vain toiseen valmennukseen tai kumpaankin. Kuvien käsittely ja mainosten sisältö sosiaalisessa mediassa -valmennus olisi kuitenkin suositeltavaa suorittaa ennen Maksullinen markkinointi ja kampanjat sosiaalisessa mediassa -valmennusta. Kuvankäsittelyvalmennuksessa itse kukin tekee valmentajan ohjeiden mukaan valmiita aineistoja eli mainoskuvia yritykselleen. Markkinointivalmennuksessa mainoskuvat lisätään Facebookiin tai Instagramiin eli tehdään toimivia mainoskampanjoita omalle yritykselle.

Oma laptop on hyvä olla mukana. Jos yrityksellä on markkinointikuvia, ne kannattaa olla mukana, mutta se ei ole välttämätöntä, koska valmennuksessa opitaan käyttämään myös ilmaisia kuvapankkikuvia.

Kuvien käsittely ja mainosten sisältö sosiaalisessa mediassa -valmennus, 25 e + alv
Vaalan ja Iin valmennukset ovat keskenään saman sisältöisiä, voit osallistua kumpaan vaan

-ke 18.10. klo 16-20 VAALAN valtuustosali (ilmoittautuminen päättyy 8.10.)
-to 2.11. klo 15.30-19.30 IIN Micropolis (ilmoittautuminen päättyy 23.10.)

SISÄLTÖÄ MUUN MUASSA:
- Esimerkkejä toimivista kuvista ja sisällöistä
- Some-kanavien vaatimukset (pikselikoot, sisällön määrä, sisällön laatu, tekstin määrä jne.)
- Canva - Helppo ja ilmainen työkalu kuvien käsittelyyn: https://www.canva.com
- Kuvankäsittelyn työpaja Canva-työkalulla

Maksullinen markkinointi ja kampanjat sosiaalisessa mediassa, 25 e + alv
Iin ja Utajärven valmennukset ovat keskenään saman sisältöisiä, voit osallistua kumpaan vaan

-ke 8.11. klo 16-20 IIN Micropolis (ilmoittautuminen päättyy 29.10.)
-ti 14.11. klo 16-20 UTAJÄRVEN Roomari-Sali (ilmoittautuminen päättyy 2.11.)

SISÄLTÖÄ MUUN MUASSA:
- Instagramin yritystilin luominen
- Maksullinen markkinointi Facebookissa
- Maksullinen markkinointi Instagramissa
- Kampanjoiden kohderyhmien määritteleminen
- Analytiikan kytkeminen some-kampanjoihin

Valmentajana toimii oululaisen Verkkoaseman pääkouluttaja Riikka Pohjanen. Pohjanen on suunnitellut ja toteuttanut digitaalisen markkinoinnin koulutuspäiviä yksittäisille asiakasyrityksille, oppilaitoksille ja EU-hankkeille sekä lyhempiä koulutussettejä erilaisiin teematapahtumiin. Sisältöinä koulutuksissa ovat olleet mm. hakukoneoptimointi, hakukonemarkkinointi, analytiikkatyökalut, ohjelmistoratkaisut sekä myynnin lisääminen verkossa.

Pohjanen on toteuttanut yhdessä tiiminsä kanssa useita sähköisen liiketoiminnan projekteja. ”Kehitämme asiakkaidemme liiketoimintaa verkossa. Suunnittelemme ja toteutamme asiakaskohtaisesti räätälöityjä verkkopalveluja ja hyödynnämme toimialaan sopivia digitaalisen markkinoinnin keinoja verkkopalvelun tavoitteiden saavuttamiseen (tunnettuuden kasvattaminen, kävijämäärien kasvu, myynnin lisääminen jne.)”

Pohjanen on toteuttanut projekteja muun muassa Bittium Oyj:lle, Proventia Emission Control Oy:lle, Oulun Yliopiston Kauppakorkeakoululle, Rastorille, Oulun ammattikorkeakoululle, Joensuun Tiedepuistolle, Oulun seudun ammattiopistolle, Oulun Kauppakamarille, Sabora Pharmalle sekä ProAgrialle.

Lisätietoa yrityksestä: www.verkkoasema.fi.